rozrząd skoda octavia 1.9 105KM bxe

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdamB
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 8039
    • Octavia IV (NX3)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    #26
    Bachi, tutaj takiej osoby nie uświadczysz co rozrząd wymieniła dopiero po 140kkm. Max co wymieniają tu ludzie w BXE to 120-125kkm i ja również przy tym przebiegu wymieniłem, mimo że u mnie pisze też co 150kkm.
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      Zamieszczone przez Bachi
      A może już jest ostatni dzwonek?
      raczej tak i niech znajomy jeździ do tych 200.... jak tak uważa, Ty jak kocha swoje auto to zrób jej dobrze i wymień jak najszybciej, ja w swojej zrobiłem po staremu 90kkm lub 5 lat.

      Zamieszczone przez Bachi
      Jeśli tak, to może ktoś z forumowiczów poleciłby dobrego mechanika/serwis w Warszawie? I jaki komplet rozrządu wybrać w przystępnej cenie?
      Robert http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29513
      Grześ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=35928
      kupią za Ciebie sprawdzone części a Ty przyjeżdżasz tylko na robotę
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • Piotr76
        Drive
        • 2011
        • 67
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #28
        ja już po wymianie.... przy stanie licznika 85000km...
        mogę spać spokojnie...
        ;-)

        Komentarz

        • Bachi
          Classic
          • 2012
          • 10

          #29
          Dzięki za pomoc!
          Postanowiłem, że jak znajdę czas w tygodniu, umówię się i pojadę do Dobrego Grzesia do Ożarowa na Poznańską.
          Mi po nocach śni się zerwany rozrząd. Mam nadzieję, że po wizycie u fachowca w Ożarowie będę spał spokojnie.

          Komentarz

          • Atiman
            Classic
            • 2010
            • 27

            #30
            a tak na marginesie...

            pamietam jak w octa one zawsze zmieniałem z rozrządem pasek klinowy... ( napinacz wytrzymywał co drugą wymianę a i sprzęgiełko trzeba było zbadac ), obecnie zamieniłem na octę dwa 1.9 TDI 105 KM BXE i wymianę rozrzadu miała w niemcu na przebiegu 124 tys.

            nie polecam wymianę paska a pozostawienie rolek i pompy ( pózniej dziwne odgłosy pod maską i w połowie przebiegu wymiana z robocizną )

            obecnie mam 189 tys, poczekam na rozrzad do 220 tys i zbadam juz wszystko włącznie z kołem zebatym, paskiem klinowym itp...

            Komentarz

            • cool_torun
              Ambiente
              • 2008
              • 162

              #31
              Jednak trzeba będzie wymienić pasek i napinacz, oraz pompę.
              Co sądzicie o pasku i napinaczu od SKF i pompie od Gates-a?

              Komentarz

              • matijas-81
                Drive
                • 2010
                • 79

                #32
                I Ja dołączę parę słów, rozrząd wymieniałem przy przebiegu około 125 tys, wymieniane były komplet rolek, paski, pompa z płynem chłodniczym, oraz sprzegiełko alternatora, całkowity koszt wymiany w serwisie około 1800 zł.

                Komentarz

                • raventes
                  Rider
                  • 2013
                  • 343

                  #33
                  A co ma sprzęgiełko alternatora do wymiany rozrządu :?:

                  Komentarz

                  • robekcool
                    RS
                    • 2009
                    • 2041
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez raventes
                    A co ma sprzęgiełko alternatora do wymiany rozrządu :?:
                    Zawsze przy wymianie rozrządu je sprawdzam, jeśli jest potrzeba- wymieniam. Ot tyle, żeby nie obudzić się np. w Chorwacji z problemem :szeroki_usmiech
                    Wymiana w PD zajmuje kilka minut, ale VP lepiej nie zaniedbać... :idea:
                    www.k-mot.pl
                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                    Autoholowanie.
                    Robert Kulma

                    Komentarz

                    • Grzegorz1607
                      Classic
                      • 2012
                      • 2

                      #35
                      Witam, to ja chyba przebiję wszystkich :lol:
                      u mnie rozrząd był wymieniany przy 146 tyś. i tak po oględzinach w serwisie Skody na ul.Modlińskiej spokojnie dolatałby do tych 150 tyś :lol:
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        E tam, u mnie było 105 tys MIL i ori. Bywa też, że poniżej 120kkm robi "chrup". Składowych na ten stan jest wiele.
                        Co powiecie na CR ? Wymieniałem nie dawno 3 szt w romkach firmowych (1.6) . Najmniejszy przebieg był 90kkm i nie dałbym mu więcej jak jeszcze 30.
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • andrzej1962
                          L&K
                          • 2010
                          • 1306
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                          • DADA 1.5 TSI 150 KM

                          #37
                          Jeszcze jedno pytanie. W różnych zestawach bywa, że są szpilki z nakrętkami, w innych same nakrętki, w innych nic tylko rolki pasek,napinacz. Pytanie, czy przy wymianie konieczne jest wymienienie szpilek wraz z nakrętkami, czy to sztuczne podwyższanie ceny. Bywa, że za szpilki z nakrętkami trzeba wyciągnąć prawie 100 zeta więcej.

                          Komentarz

                          • ak.wsk
                            Classic
                            • 2013
                            • 5

                            #38
                            Dorzucam pytanie czy przy pierwszej wymianie rozrzadu, przebieg 110 konieczna jest wymiana pompy wodnej ? Bxe rocznik 2009 grudzień.

                            [ Dodano: Sro 15 Maj, 13 19:23 ]
                            Właśnie jestem po wymianie rozrządu. To co zauwazyłem to to że wcześniej samochód miał drgania na luzie np jak stałem w korku (drgał i przestawał i tak w kółko). Najlepiej wyczuwalne były jak dotknąłem kolanem kokpitu. W ASO powiedzieli mi że to początek rozwalającej się dwumasy (???@!@#$#@)
                            Czy to możliwe że to była wina rozrządu ?

                            Komentarz

                            • andrzej1962
                              L&K
                              • 2010
                              • 1306
                              • Octavia III combi (5E5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                              #39
                              Odgrzeję kotleta ale "smażyłem" w tym wątku i dlatego. Podzielę się z Wami spostrzeżeniami po wymianie rozrządu. Przejechane było 62 kkm ale rozrząd miał 6 lat. Po wyciągnięciu części okazało się.:
                              - napinacz (oryg) z bardzo a bardzo delikatnym luzem,
                              - rolka już z trochę większym i nawet delikatnie słyszalnym szumem,
                              - pompa oryg (038121031F) w najlepszym stanie bez żadnych oznak używalności
                              - pasek oryg bez widocznych pęknięć (gołym okiem) nawet nie ponaciągany ciasno siedział w rowkach
                              Przy okazji sprawdzono mi rolkę napinacza paska wielorowkowego (alternator, klima). Była w najgorszym stanie. Szumiała po pokręceniu w palcach, dlatego proponuję na ten element zwrócić uwagę tym bardziej, że napinacz jest wymontowywany do wymiany rozrządu. Po tym wszystkim tak z ciekawości mam pytanie. Dlaczego zmieniono obecnie numer pompy do montażu w BXE. Nie znalazłem nigdzie nowych oryg o w/w numerach. Nowe oryg mają nr 038121011A nawet w ETCE

                              Komentarz

                              • robekcool
                                RS
                                • 2009
                                • 2041
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                #40
                                http://www.k-mot.pl/page4.php?ImageG...=50&category=0 Co powiecie na to? 100kkm bxe
                                www.k-mot.pl
                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                Autoholowanie.
                                Robert Kulma

                                Komentarz

                                • TomekM
                                  Ambiente
                                  • 2006
                                  • 127
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  Niedługo ja napiszę jak wygląda drugi zestaw ASOwskiego rozrządu po przejechaniu 91kkm.
                                  Dziś zaopatrzyłem się w zestawik Contitech + pompa i napinacz paska wielorowkowego Ruville - komplet po zniżkach w IC 602,20zł
                                  OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                                  Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                                  Komentarz

                                  • robekcool
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2041
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #42
                                    TomekM, po co wymieniać cały napinacz, skoro z zasady nic sie z nim nie dzieje. Owszem pada łożysko w rolce , która kosztuje +- 40. Lepiej na to konto nowy pasek wieloklinowy zamontować.
                                    www.k-mot.pl
                                    Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                    Autoholowanie.
                                    Robert Kulma

                                    Komentarz

                                    • TomekM
                                      Ambiente
                                      • 2006
                                      • 127
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #43
                                      robekcool, pasek mi hałasował jakieś pół roku temu więc od tego czasu siedzi nówka Contitech, a napinacz, jak wynika z historii w ASO jeszcze fabryka więc przy 200 kkm czas na niego poza tym, któraś rolka / napinacz na zimnym wydaje jakieś delikatne odgłosy, więc dla spokojności i tak dalej
                                      OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                                      Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                                      Komentarz

                                      • andrzej1962
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1306
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez TomekM
                                        pasek mi hałasował
                                        :shock:

                                        Komentarz

                                        • TomekM
                                          Ambiente
                                          • 2006
                                          • 127
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #45
                                          andrzej1962, brzmi rzeczywiście śmiesznie, ale naprawdę guma paska powodowała podczas pracy taki plastikowo-gumowy zgrzyt i po wymianie ucichło, a na dodatek po dokładnym przyjrzeniu się paskowi to było na nim mnóstwo malutkich pęknięć, także wymieniłem myślę w ostatniej chwili guma też się niestety starzeje, poza tym pasek był ori i miał w duszy ponad 5 lat pracy i 185 kkm...
                                          OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
                                          Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***

                                          Komentarz

                                          • andrzej1962
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1306
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                            #46
                                            bardziej dało mu te 185 niż 5 lat bo mój po 6 latach i 62 kkm był jak nowy

                                            Komentarz

                                            • marwoc
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 20

                                              #47
                                              No dobrze. A jak to jest z tym kątem wtrysku z bxe? Jak wymieniałem w swoim (przy 103 tys km i po 7 latach), to pytałem mechanika i usłyszałem, że robiło się to przy dieslach 90KM i 110KM, a w tych nie trzeba. Zakładają blokadę, wymieniają i jest ok?
                                              No to jak to jest w końcu?

                                              Pytam, bo mam wrażenie, że się mi cukiereczek mało dynamiczny zrobił i prócz tego na trójce chwilowo moc traci.
                                              W zasadzie to zdążyłem doczytać, że problem może leżeć w kącie synchronizacji wałka rozrządu.

                                              Komentarz

                                              • elemenateur
                                                Elegance
                                                • 2007
                                                • 803

                                                #48
                                                W PD ustawiasz tylko kąt synchronizacji. W starszych TDi na pompie rzeczywiście ustawiało się kąt wtrysku.

                                                Komentarz

                                                • marcw
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 25
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #49
                                                  Witam,
                                                  Zbliżam się do wymiany rozrządu przy znikomym przebiegu 28000km i 5,5 roku. Zakupiłem zestaw SKF z paskiem wzmacnianym Dayco, napinacz Litens, rolka SKF. Czy wymienić również pompę wody ? Mogę zakupić SKFu z niebieskimi łopatkami do tego zestawu. Proszę o opinie użytkowników pomp tej firmy.
                                                  TDI + SDI

                                                  Komentarz

                                                  • Sznurek
                                                    Classic
                                                    • 2012
                                                    • 37

                                                    #50
                                                    Tak wymień też pompę wody nie ma sensu zaoszczędzać 130pln bo jak zacznie Ci cieknąć to wtedy trzeba będzie znowu rozpinać rozrząd i niepotrzebne koszta robocizny. Montowałem kilka szt. SKF i jak na razie o.k

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...