Bachi, tutaj takiej osoby nie uświadczysz co rozrząd wymieniła dopiero po 140kkm. Max co wymieniają tu ludzie w BXE to 120-125kkm i ja również przy tym przebiegu wymieniłem, mimo że u mnie pisze też co 150kkm.
rozrząd skoda octavia 1.9 105KM bxe
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez BachiA może już jest ostatni dzwonek?
Zamieszczone przez BachiJeśli tak, to może ktoś z forumowiczów poleciłby dobrego mechanika/serwis w Warszawie? I jaki komplet rozrządu wybrać w przystępnej cenie?
Grześ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=35928
kupią za Ciebie sprawdzone części a Ty przyjeżdżasz tylko na robotęO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
a tak na marginesie...
pamietam jak w octa one zawsze zmieniałem z rozrządem pasek klinowy... ( napinacz wytrzymywał co drugą wymianę a i sprzęgiełko trzeba było zbadac ), obecnie zamieniłem na octę dwa 1.9 TDI 105 KM BXE i wymianę rozrzadu miała w niemcu na przebiegu 124 tys.
nie polecam wymianę paska a pozostawienie rolek i pompy ( pózniej dziwne odgłosy pod maską i w połowie przebiegu wymiana z robocizną )
obecnie mam 189 tys, poczekam na rozrzad do 220 tys i zbadam juz wszystko włącznie z kołem zebatym, paskiem klinowym itp...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez raventesA co ma sprzęgiełko alternatora do wymiany rozrządu :?:
Wymiana w PD zajmuje kilka minut, ale VP lepiej nie zaniedbać... :idea:
Komentarz
-
-
Jeszcze jedno pytanie. W różnych zestawach bywa, że są szpilki z nakrętkami, w innych same nakrętki, w innych nic tylko rolki pasek,napinacz. Pytanie, czy przy wymianie konieczne jest wymienienie szpilek wraz z nakrętkami, czy to sztuczne podwyższanie ceny. Bywa, że za szpilki z nakrętkami trzeba wyciągnąć prawie 100 zeta więcej.
Komentarz
-
-
Dorzucam pytanie czy przy pierwszej wymianie rozrzadu, przebieg 110 konieczna jest wymiana pompy wodnej ? Bxe rocznik 2009 grudzień.
[ Dodano: Sro 15 Maj, 13 19:23 ]
Właśnie jestem po wymianie rozrządu. To co zauwazyłem to to że wcześniej samochód miał drgania na luzie np jak stałem w korku (drgał i przestawał i tak w kółko). Najlepiej wyczuwalne były jak dotknąłem kolanem kokpitu. W ASO powiedzieli mi że to początek rozwalającej się dwumasy (???@!@#$#@)
Czy to możliwe że to była wina rozrządu ?
Komentarz
-
-
Odgrzeję kotleta ale "smażyłem" w tym wątku i dlatego. Podzielę się z Wami spostrzeżeniami po wymianie rozrządu. Przejechane było 62 kkm ale rozrząd miał 6 lat. Po wyciągnięciu części okazało się.:
- napinacz (oryg) z bardzo a bardzo delikatnym luzem,
- rolka już z trochę większym i nawet delikatnie słyszalnym szumem,
- pompa oryg (038121031F) w najlepszym stanie bez żadnych oznak używalności
- pasek oryg bez widocznych pęknięć (gołym okiem) nawet nie ponaciągany ciasno siedział w rowkach
Przy okazji sprawdzono mi rolkę napinacza paska wielorowkowego (alternator, klima). Była w najgorszym stanie. Szumiała po pokręceniu w palcach, dlatego proponuję na ten element zwrócić uwagę tym bardziej, że napinacz jest wymontowywany do wymiany rozrządu. Po tym wszystkim tak z ciekawości mam pytanie. Dlaczego zmieniono obecnie numer pompy do montażu w BXE. Nie znalazłem nigdzie nowych oryg o w/w numerach. Nowe oryg mają nr 038121011A nawet w ETCE
Komentarz
-
-
-
Niedługo ja napiszę jak wygląda drugi zestaw ASOwskiego rozrządu po przejechaniu 91kkm.
Dziś zaopatrzyłem się w zestawik Contitech + pompa i napinacz paska wielorowkowego Ruville - komplet po zniżkach w IC 602,20złOII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
robekcool, pasek mi hałasował jakieś pół roku temu więc od tego czasu siedzi nówka Contitech, a napinacz, jak wynika z historii w ASO jeszcze fabryka więc przy 200 kkm czas na niegopoza tym, któraś rolka / napinacz na zimnym wydaje jakieś delikatne odgłosy, więc dla spokojności i tak dalej
OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
andrzej1962, brzmi rzeczywiście śmiesznie, ale naprawdę guma paska powodowała podczas pracy taki plastikowo-gumowy zgrzyt i po wymianie ucichło, a na dodatek po dokładnym przyjrzeniu się paskowi to było na nim mnóstwo malutkich pęknięć, także wymieniłem myślę w ostatniej chwiliguma też się niestety starzeje, poza tym pasek był ori i miał w duszy ponad 5 lat pracy i 185 kkm...
OII Combi 1.9 TDI BXE 2008 Ambiente ***234 kkm***
Opel Corsa 1.2 A12XER 150 Edition 2012 ***38kkm***
Komentarz
-
-
No dobrze. A jak to jest z tym kątem wtrysku z bxe? Jak wymieniałem w swoim (przy 103 tys km i po 7 latach), to pytałem mechanika i usłyszałem, że robiło się to przy dieslach 90KM i 110KM, a w tych nie trzeba. Zakładają blokadę, wymieniają i jest ok?
No to jak to jest w końcu?
Pytam, bo mam wrażenie, że się mi cukiereczek mało dynamiczny zrobił i prócz tego na trójce chwilowo moc traci.
W zasadzie to zdążyłem doczytać, że problem może leżeć w kącie synchronizacji wałka rozrządu.
Komentarz
-
-
Witam,
Zbliżam się do wymiany rozrządu przy znikomym przebiegu 28000km i 5,5 roku. Zakupiłem zestaw SKF z paskiem wzmacnianym Dayco, napinacz Litens, rolka SKF. Czy wymienić również pompę wody ? Mogę zakupić SKFu z niebieskimi łopatkami do tego zestawu. Proszę o opinie użytkowników pomp tej firmy.TDI + SDI
Komentarz
-
Komentarz